10.000 kroků denně? Ještě si netroufáš? Tak udělej aspoň 6.000 kroků denně. Klidně i méně - každý KROK se počítá!

                                      


Časopis Respekt, Petr Třešňák 28.3.2021

SEZENÍ: NÁVOD NA PŘEŽITÍ

Jak zvládnout život v pozici, s níž evoluce nepočítala

je nebezpečnější než kouření, zrádnější než skok s padákem a zabije víc lidí než HIV,“ prohlásil před pár lety slavný americký lékař James Levine. Pokud jste zvědaví, jakého nepřítele měl na mysli, můžeme napovědět, že jde o činnost, kterou s velkou pravděpodobností právě teď provozujete. A nejspíš u toho vůbec necítíte obavy jako před výskokem z letadla nebo nad další načatou krabičkou cigaret.

Sezení, nejčastější poloha těla, jakou během svých bdělých hodin většina obyvatel vyspělého světa zaujímá, zkrátka působí na první pohled docela nevinně. O tom, zda se svými zdravotními následky v podobě kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky nebo bolestí pohybového aparátu opravdu kvalifikuje na „nové kouření“, jak prorocky prohlásil zmíněný doktor Levine, se diskutuje už pár let. A uplynulý pandemický rok téhle debatě přidal na naléhavosti. Lockdowny, práce z domova, distanční vzdělávání a omezené příležitosti k městským toulkám přikovaly těla mnohých k židlím a gaučům ještě pevněji.

Na rozdíl od padáku nebo tabáku, jichž se můžeme při troše snahy vzdát, představuje ovšem omezení sezení mnohem složitější výzvu. V éře kancelářských profesí a všudypřítomných židlí, sedaček a křesel ve veřejném prostoru se spočinutí na zadních partiích našich těl takřka nedá vyhnout – anebo mu přinejmenším odolat. Pátrali jsme po tom, jak v takovém světě alespoň přežít s co nejmenší újmou.

Chceš si přečíst celý článek?  Chceš ZMĚNIT podstatnou část svého ŽIVOTA.?

Tahle první část je jednoduchá - klikni na tenhle LINK


PROJEKT BIG LIFE - PROJEKT Z KANADY

kanadští výzkumníci - kliničtí lékaři, datoví vědci a vývojáři chtěli ukázat způsob, jak výzkum a politika veřejného zdraví ovlivňují lidi, jejich rodiny a jejich komunitu. Uvědomili si, že algoritmy, které vytváří pro předpovídání rizika onemocnění v komunitě, jsou stejně přesné, ne -li ještě více, než algoritmy, které používáme na našich klinikách s pacienty. Rychle vytvořili online kalkulačku, která ukazuje, jak zdravý životní styl ovlivňuje délku života člověka, a to stejným způsobem, jakým hodnotíme, jak zdravý životní styl ovlivňuje celá společenství.

A pak tenhle kanadský server spadl….

Web spustili vydáním jednoho z výzkumných příspěvků…. za prvních 30 minut bylo 50 000 uživatelů a servery havarovaly. Od té doby tyto kalkulačky používají miliony lidí z více než 200 zemí. Kanadští vědci pokračovali  ve vytváření algoritmů a jejich používání, aby lidem ukázali, jak současnost ovlivňuje jejich budoucí zdraví. 

Bohužel, v českém prostředí není stále zvykem mluvit v nemocnici nebo v ordinaci o životním stylu a hledat cesty jak jej zlepšit nebo změnit a tak zlepšit zdraví jednotlivého člověka i komunity. My to ale chceme změnit spolu s kanadskými vědci a univerzitami a nemocnicemi: The Ottawa Hospital / L'Hôpital d'Ottawa,  University of Toronto, University of Ontario, The University of British Columbia.

Chcete změnit svůj život a dozvědět se jak na to? Lepší život, svoje zdraví a jejich změnu máte ve svých rukou. Čtěte nyní právě zde:

https://www.projectbiglife.ca/

- kalkulačka DÉLKY ŽIVOTA

- kalkulačka pro KŘEHKÉ STARŠÍ DOSPĚLÉ

(Tato kalkulačka identifikuje, kdy se křehký člověk může blížit ke konci života, a poskytuje informace, které pomáhají určit jeho potřeby péče.)

- kalkulačka DEMENCE 

- kalkulačka INFARKTU a MRTVICE 

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.